reklama

Stratene suvislosti

Dlhsie mam pocit, ze ludia, volici, velmi rychlo zabudaju. Ked zabudaju nemozu najst suvislosti.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (1)

Teraz ma napada napriklad tato jedna. Vahostav je v stave akom je. Dlhuje desiatky milonov zivnostnikom a inym malym veritelom. Myslim ze to je okolo 100 000 000 (nuly su krajsie ako slovo). Zahadne ale pre mna je to, ze sa pri tom smeraci vyhovaraju na lacne dialnice za cias Figela. Jeden priklad za vsetky 

17. 8. 2011 - Spoločnosť Váhostav - SK, a.s. chce naprojektovať a postaviť diaľnicu Dubná Skala - Turany pri Martine za 137,75 mil. eur bez dane z pridanej hodnoty. Je to o 59 % menej ako predpokladaná cena 334,72 mil. eur.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Takychto rozdielov v cenach dialnic je vela a hlavne pri Vahostave. Ale zaujimave na tom je ze len na tomto useku je rozdiel ceny 200 000 000 €. Takychto cenovych lapsusov je samozrejme ovela viac. Teraz velmi zjednodusim ale ak na jednom tendri je takyto rozdiel, tak na piatich tendroch je to 5krat viac. Co je jedna miliarda. Ale Vahostav dlhuje len 100 milionov. Tych 900 000 000 € je co. Vata?

Ak Figel podpisoval nizsie ceny dialnic, chcel usetrit nase, vase a aj moje peniaze. Za toto ma u mna pochvalu. Ale co ak by bol presiel kseft Ficovym PPP projektom a preplatili by sme dialnice o taketo stamiliony. Este aj moje deti aj verte ze aj Vase, by to splacali.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

A z toho samozrejme vyplyva aj dalsia suvislost. Ze Vahostav ponukal ceny pod obstaravacie naklady. A za toto niekto z firmy musi niest zodpovednost.

Zjednodusim - Ak si chcem prerobit kupelku a objednam si firmu ktora mi da lacnejsiu cenu, ja ako obstaravatel som usetril co je super. Ak ta firma nevie kupelku za dohodnutu cenu zrekonstruovat a nevyplati svojim pracovnikom mzdy, je za to vynne vedenie firmy a nie ja. Pracovnici sa mozu stazovat na firmu a nie na mna. Nemozu mna kritizovat ze som si vybral najlepsiu ponuku.

Za zle rozhodnutia vo firme je aj zodpovedne vedenie firmy. Tak ako je zodpovedne ked sa firme dari a vybera si dividendy tak je zodpovedne aj v pripade krachu a malo by niest aj trest. 

Rastislav Gábor

Rastislav Gábor

Bloger 
  • Počet článkov:  8
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Nebojme sa zahodiť zlé nápady. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
Iveta Rall

Iveta Rall

87 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Karolína Farská

Karolína Farská

4 články
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu